Hogyan kerüld el a felesleges vitákat a párkapcsolatodban?

Frissítve: ápr. 27.


Minden nő arra vágyik, hogy otthon béke és nyugalom legyen, de nem mindig jön ez össze, mert valami hirtelen megváltozik. Mint ha egy forgószél költözött volna a családi idillbe, hirtelen káosz lesz úrra, mert már megint nem rakta el a zoknit, vagy nem zárta be hűtő ajtaját, nem vitte ki a szemetet, vagy már megint nem találja az óráját.


Hogy terem a veszekedés egy jól működő házasságban? Mi az idilli béke megőrzésének titka? Nem véletlen, hogy itt vagy és érdekel a téma. Tarts velem és légy még magabiztosabb a párkapcsolatodban is.



A titkos vágy

A napjaink nagy részében valamilyen társas kapcsolatban élünk. Reggel a gyerekeinkkel, este a férjünkkel, napközben a kollégákkal, barátokkal, ismerősökkel. Ezért nem mindegy, hogy hogyan beszélünk a másikkal. Valljuk be őszintén, a legbelsőbb célunk, hogy ilyenkor jól érezzük magunkat, biztonságban, elfogadó közelségben. Érezzük, hogy szeretve vagyunk, mert akkor mi is jobban szeretünk.


Azonban van olyan nap, amikor minden terv dől. Például időre kell rohanni egy fontos ügy miatt, aztán otthon marad a gyerek cipője. Közben minden autós csak tötyörög előtted, és még a kukásautó is elfoglalja az egész utcát. Te meg csak annyit szeretnél, hogy mindent kézben tudj tartani. Ezután egész nap csak loholsz és mégsem éred magad utol. Így estére már teljesen lemerülsz, dühös, morcos vagy, nem tudod elengedni a napodat. Ekkor nagyobb az esély, hogy otthon, mikor éppen csöndre vágynál, egyszerűen robban a vita. Pedig titkon nem is ezt szeretted volna, csak egy kis nyugit, egy kis simit, kis ölelést.




A valódi ok

A valódi ok az idő és annak nyomása. Ugyanis, ha van rá elegendő időnk és tervszerűen működnek a dolgok, akkor úgy érezzük, hogy kézben tartjuk az eseményeket. Ekkor vagyunk mosolygósabbak, kiegyensúlyozottak, boldogabbak.



Azonban, ha borul a terv, akkor elindul egy láncreakció. A stressz hatására nő a nyomás, bedarál a mókuskerék, kiver a víz, lebénítanak az események, és persze, hogy robbanás lesz a vége. Pedig de jó lenne megakadályozni. Hogyan?



Hogyan tudod visszafordítani?

Egyszerű és mégis bonyolult, mert először meg kell figyelned magad. Elég jól ismered magadat stressz helyzetben? Mit csinálsz, mit érzel, hogyan reagálsz másokra? Ugyanis, ha nő a stressz, ha nincs időd, nincs kedved, akkor könnyen fásulttá válhatsz, úgy érezheted, hogy szeretnél bezárkózni és mindentől eltávolodni. Azaz távolságot szeretnél tartani, de legfőbb az érthetetlen, nyomasztó problémáktól.


Mit tehetsz, ha úgy érzed, hogy

- „legszívesebben bezárkóznék egy szobába”

- „még levegőt sincs időm venni”

- „észre sem veszi milyen sz@r napod volt”

- „nem számít amit gondolsz”



Első lépés – STOP!

Állj meg. Nézz magadba és tisztázd az érzéseidet. Azonosítsd be, mert ha tudod, hogy mi van bent a lelkedben, akkor jobban tudod magadat képviselni. Akár egy vitában is.

Második lépés - Ki vagyok én a vitában?

Harmadik lépés – Elfogadás




Hogyan lesz ebből önbizalom?

A magabiztosság nem a személyiséged része, nem ezzel születtél. Az önbizalom egy tanult készség, ami továbbfejleszthető. Ha ismered önmagadat és bízol a képességeidben, akkor máris tettél az önbizalmadért.


Mit tehetsz még magadért?

Kattints és, nézd meg a videót (a videó megtekintéséhez csatlakozz az Önbizalom Plusz Női Önbizalom Növelő Klub facebbok csoporthoz, ahol minden héten 15 perces lelki zsírégőtő program vár) és a végén találsz egy szuper jó tippet, amit akkor is használhatsz, ha nincs kedved futni, nincs kedved főzni, nincs kedved…folytasd, de biztosan jó lesz rá.






Mondd el, írd meg véleményedet a videó alatt hozzászólásban. Kíváncsi vagyok rá. Csatlakozz magabiztosság tanuló női közösségünkhöz.


Ha pedig szeretnéd jobban érteni önmagadat, akkor kattints ide.



Dániel Erika

Rendszerszemléletű

Megoldásorientált

Hősnő Coach


mobil: 06-30-820-2788

e-mail: erika@hosnocoaching.hu



52 megtekintés0 hozzászólás

Friss bejegyzések

Az összes megtekintése