Bezzeg ő biztosan jobban csinálja, mint én!?

Frissítve: ápr. 27.

Honnan tudod, hogy ő nem ordít a gyerekeivel, mikor kiborul a kakaó? Honnan tudod, hogy ő nem sárkány, amikor már huszadszor kelt az éjjel? Honnan tudod, hogy ő nem idegbeteg az "ő kezdte" harctól, amikor lő egy mosolygós, cuki képet a facre? Te sem vagy egyedül a nehéz helyzetekben. Viszont te tenni akarsz, hogy értsd mi folyok benne. Tudom, mert itt vagy és olvasod ezt a cikket.



Senki nem úgy születik, hogy buddhásan, birka türelemmel, higgadtan kezeli az idegtépő helyzeteket. A stresszes helyzetekben a nyugalomra, higgadtságra, türelemre való képesség csírája benned is ott van, csak elő kell kotorni és továbbfejleszteni.


Persze mind különböző vérmérsékletűek vagyunk, különböző múlttal, jövőképpel, mintákkal, tanult megküzdési stratégiákal. Viszont te is, én is, mindeki tud tenni azért, hogy kézben tudja tartani az érzelmi cunaminkat. Ez a plusz képesség pedig segít, hogy békésebben tudd kezelni a kiborító helyzeteket. Ha pedig te jól vagy a bőrödben, akkor az egész család jól működik. Ugye? :)


Persze, hogy Amerika...

Daniel Goleman (https://hu.wikipedia.org/wiki/Daniel_Goleman) amerikai pszichológus 5 tényezőt dolgozott ki, amelyek meghatározzák az érzelmi rugalmasságot, ami lépésről lépésre fejleszthető.


Képzeld el ezt a szupererődet úgy, mint egy "Kelj fel jancsit". Mikor padlóra kerülsz, akkor hirtelen visszaránt a súly. Nem ígérem, hogy nem fogsz padlóra kerülni, de ha fejleszted magad, akkor képes leszel felállni és visszahozni magadat a nyugodtabb ÉNed tudatába.



Hogyan csináld, hogy működjön?

Már biztosan ismered a Hősnő Coaching szellemét, nem csak ülünk és beszélgetünk. Szeretem, ha kézzelfogható megoldásokat is magaddal tudsz vinni. Ami nem csak íróasztalon mutat jól, hanem akár kisgyermekek mellett beépíthető a mindennapokba. Vedd úgy, mint egy kémai kísérletet, próbálgasd, tégy hozzá, végy el és a végén biztosan kisül valami jobb, mint eddig.


Éppen ezért minden jellemző után találsz egy gyakorlatokat is. Ez támogat, hogy ráérezz a te belső paripádra, ami segít megülni a kirobbanó helyzeteket.



1. állomás: az Öntudat


Mi is az, hogy öntudat?

Az öntudat jelentése:

  1. Önmagunkra és környezetünkre irányuló érzékelés és megértés.

  2. Éber lelki állapot.

  3. Teljes önismeret.

  4. Saját szándékosság érzése.


Ezzel szemben mi csavaros agyú nők, ezt is szertjük túlbonyolítani és inkább azt gondoljuk bele, hogy magabiztos, önazonos, karakán, határozott...stb. Nem állsz te sem messze, ha ezt gondolod, mert ezek az öntudatosnak a szinonímái. Azonban mint ahogy a jelentéséből is látszik ez azért sokkal össszetettebb dolog. Olyan, amit "gyorsban" nem lehet felrántani magunkra, de tehetünk azért, hogy hosszú távon beépítsük a mindennapokba, hogy boldogabb, hosszú életünk legyen.



Milyen az öntudatos ember?

Az öntudatos emberek tisztában vannak saját magukkal és értékeikkel. Tudatában vannak az erősségeikkel és gyengeségeikkel. Magabiztosan kezelik a kiélezett helyzeteket és mindig tudják, hogy mikor mit kell mondani. Igen ám, de ezt anyaként nem könnyű kivitelezni, amikor a 2 éves dackorszakos, öntudatának ébredésében megfeszítve a bolt kellős közepén hasra vágja magát.


Azt már kevesebben tudják, hogy az öntudatos emberek, mint ahogy gyermekeink is azzal, hogy feszegtetik a határaikat, folyamatosan dolgoznak önmagukon, fejlesztik a képességeiket, hogy minél jobban megértsék a bennük zajló viharokat. Megnevezik érzéseiket, félelmeiket, aggodalmaikat. Hiszen bennük is vannak, ők is emberek, nem robotok. Mint ahogy benned is ott az öntudat, és annak képessége, hogy fejleszd.


Hogyan tudod jobban fejlesztheted ezt a rejtett képességedet?

Elárulom a titkot előre, megfigyeléssel.


Emlékszel még, hogy mit ebédeltél tegnap? Milyen trikót adtál a gyerekre? Miről beszélgettetek tegnap a kocsiban? Ugye te sem. Én sem. De ez egy jel. Ilyenkor érdemes megállni, mert a mókuskerék beszippant.


Figyeld meg egy napodat. Mivel és hogyan telik? Mennyire vagy jelen a napodban? Mennyit vagy az itt és mostban? Vagy aggódsz, rágódsz a jövőn, vagy felemészt egy régi emlék a múltból? Ahhoz, hogy átlásd önmagad ismerni kell a futtatott programjaidat. Pont úgy, mint egy számítógép, mikor bekapcsolod, először feláll a rendszer. Te is így működsz, reggel felébredsz és mire kiteszed a lábad az ágyból már felállt a rendszered.


Végy elő egy lapot és írd fel kendőzetlenül, őszintén ezekre a kérdésekre a válaszaidat.

  • Mikor érzed ma jelen az életedben?

  • Mikor érezted úgy, hogy nem is tudod, hogy jutottál oda, ahová tartottál

  • Hogyan is érzed magad mostanában pl.: aggódsz, félsz, dühös vagy...stb.?

  • Mit látsz magadon a tükörben pl.: fáradság, tompaság, fásultság, ingerültség...stb.?

  • Mire vágysz, hogy mit láss a tüköben pl.: ismét mosolyogjak, lazább legyek...stb.?

  • Mit gondolsz milyennek láthatnak mások?

  • És mit szeretnél, hogy milyennek lássanak?

  • Mit teszel ma azért, hogy olyan legyek, amilyennek szeretném ha látszanék

  • Valójában mire vágyom, hogy mit lássanak rajtam mások?

Tudom nem könnyű ezekre válaszolni, mert van, hogy letilt az agy, hiszen az agyunk egy lusta lény....de erről majd egy másik cikkben olvashatsz.



Mi jön az Öntudat után?

Kattints ide és olvasd tovább!




Szeretnék neked segíteni. Megengeded?


Szeretnéd megérteni a saját okozataidat, választ kapni a miértjeidre és ebből a tudásból magabiztosságat kovácsolni egy boldogabb, elégedettebb és mosolygósabb élethez?


Foglald le első online konzultációs időpontodat, írd a megjegyzésbe, hogy "ÖNTUDAT2022" és azonnal 10% kedvezményt kapsz az első konzultáció díjából. (A kedvezményedet legkésőbb 2022. március 30-ig tudod felhasználni.)





Várlak szeretettel:



Dániel Erika

Hősnő Coach

mobil: 06-30-820-2788

e-mail: erika@hosnocoaching.hu







37 megtekintés0 hozzászólás